وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

کاربران اینترنتی اغلب برای رفع نیاز های نرم افزاری خود علاقه مندند از سرویس های نرم افزاری آنلاین استفاده نمایند ، در این بین شرکت های بزرگ اینترنتی برای جذب کاربران بیشتر اینترنتی سعی می کنند کلیه نیاز های یک وبمستر را در دنیای اینترنت تامین نمایند ؛ گوگل یکی از برترین شرکت های دنیای اینترنت همیشه در این مسیر پیشرو و موفق بوده است

بهترین و جذابترین امکانات گوگل

 

ماشین حساب گوگل

 

 

یکی از بهترین امکانات هوشمند گوگل برای کاربرانش ماشین حساب است ، با این امکانات گوگل شما می توانید مسائل ریاضیتان را به کمک گوگل حل کنید یا جمع و تفرقهتان را بصورت آنلاین در گوگل انجام دهید. برای این کار کافیه شما در قسمت جستجوی گوگل بجای کلمات محاسباتتان را بنویسید تا ربات گوگل محاسبات مورد نظر شما را انجام دهد. بطور مثال برای تقسیم دو عدد 326599 و 9865458 می تونید این عبارت رو "326599/9865458 " در گوگل قرار دهید تا محاسبات مورد نظر توسط گوگل انجام بشه. در این سرویس گوگل شما می تونید لگاریتم  ، توابع مثلثاتی  و چندین عملکرد ماشین حساب های مهندسی را در این سرویس آنلاین گوگل محاسبه نمایید. یکی از دیگر ربات های اینترنتی که می تونه توابع ریاضی رو هم برای شما حل کنه ولفرام آلفا است که توابع ریاضی رو هم برای شما حل می کنه. حتی نمودار توابع رو هم برای شما ترسیم می کند.

نمایشگر آی پی شما

 

یکی از دیگر امکانات بسیار جالب گوگل نمایشگر آی پی است ، شما با درج کلمه ی what is my ip یا my ip در کادر جستجوی گوگل می تونید از آدرس آی پی متصل شده ی خودتون اطلاع پیدا کنید.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 19 دی 1392 ] [ 20:3 ] [ سامان زکی پور ]

یکی از مواردی که ما همیشه به آن خیلی بر می خوریم انتقال از فلش مموری به فلش مموری دیگر و یا از رم به فلش مموری و بر عکس . بارها شده برای این کار باید سیستم رایانه شخصی را روشن نموده تا این عملیات رو انجام دهیم ولی با این اختراع جالب دیگر احتیاجی به رایانه شخصی و جود ندارد و به راحتی می توانید انتقال را انجام دهید

انتقال فایل از یک مموری به مموری دیگر بدون استفاده از کامپیوتر

 

این دستگاه که  یو اس بی  به  یو اس بی (USB2USB)  نام دارد این امکان رابه وجود آورده است که به راحتی شما فایل داخل مموری های مختلف را به سایر مموری ها کپی کنید

روش کار به این گونه هست که :

دو پورت یو اس بی  روی دستگاه تعبیه شده شما می توانید دو فلش مموری خود را متصل کنید و در قمست دیگری از دستگاه شیار مخصوص رم های گوشی و دوربین که به صورت SD  است را دارا می باشد .

بعد از متصل کردن حافظه های مورد نظر خود  دستگاه  به کمک مدیریت قوی فایلی که در اختیار دارد اطلاعات هر دو حافظه رو به روی صفحه می آورد و شما می توانید به روش  Drag & Drop  عملیات انتقال فایل را انجام دهید .

در این دستگاه  صفحه نمایش خازنی قوی ای به کار رفته  است که کار با  آن را ساده کرده است .

از نکات قوی  این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد .

طراحی سه میلیمتری  آن  باغث شده که به راحتی مثل کیف پول همیشه به همراه  داشت.

پورت یو اس بی به  صورت افزایشی که خیلی کار را راحت می کند .

صفحه نمایش خازنی قوی .

مجهز بودن به پورت رم خوان .

امکان پخش فایل های صوتی و تصویری

 

[ یک شنبه 15 دی 1392 ] [ 12:45 ] [ سامان زکی پور ]

8 تکنولوژی برگرفته از دنیای علمی-تخیلی که می‌توانند به تجارت‌های بزرگ تبدیل شوند

امروز شاهد ارائه تنوع گسترده‌ ای از محصولاتی با کاربردهای اغراق گونه‌ هستیم. در اصل این محصولات، تکنولوژی‌های نوینی محسوب می‌شوند که از دنیای علمی-تخیلی الهام گرفته شده‌اند. اکنون تکه‌های گوناگونی از این دنیای تخیلی به زندگی واقعی ما هم راه یافته‌اند. در ادامه به معرفی برخی از این فناوری‌ها خواهیم پرداخت که پتانسیل تبدیل شدن به یک کالای فراگیر را دارا می‌باشند.
 
به گوشی‌های هوشمندی که در دست دارید توجه کنید! امکاناتی که اکنون ما از آن‌ها برخورداریم در گذشته‌ای نه چندان دور احمقانه، غیر ممکن و حتی غیر عملی محسوب می‌شد. داشتن ویژگی‌هایی همچون ماشین‌حساب، چراغ قوه، تقویم و حتی امکان بازی، حداقل توقعی است که از تلفن هوشمندمان داریم و در کنار تمام این امکانات دستگاه‌های ما به سیستم امنیتی مجهز شده‌اند که با اثر انگشت خود ما کار می‌کنند.

خوشبختانه هنوز تعداد بی‌شماری انسان‌های خلاق در این جهان زندگی می‌کنند که ایده‌های الهام گرفته شده از دنیای خیالی و فانتزی را به دنیای واقعی وارد کرده و دست آخر به مرحله تولید و استفاده عموم می‌رسانند. خیلی از این ایده‌ها در نهایت به یک تجارت موفق تبدیل می‌شوند.

اینک با ما همراه باشید تا با تخیلاتی که به واقعیت بدل شده یا خواهند شد آشنا شویم. در اینجا فناوری‌هایی را که روزی به تجارت‌هایی موفق تبدیل می‌شوند به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

MYo، امکان برقرار ارتباط موثرتر با کامپیوتر

 

شبیه به این فناوری را احتمالا در فیلم گزارش اقلیت (فیلمی با بازی تام کروز) دیده‌اید. این تکنولوژی شامل یک بازوبند کنترل کننده ژست‌های حرکتی است که حرکات انجام شده توسط دست فرد را به کامپیوتر منتقل می‌کند. در واقع این بازوبند با نظارت بر تکان‌های دست شما امکان هدایت دستگاه مک یا کامپیوترتان را از راه دور فراهم می‌کند. قیمت این دستگاه 149 دلار است.

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 دی 1392 ] [ 19:12 ] [ سامان زکی پور ]

فنگ شوی یک سیستم مرتب سازی چین باستان است که باعث فراهم آوردن حداکثر نظم داخلی و شادابی برای استفاده کننده گان است . در سال 1990 به کارگیری این سیستم در مد و دکوراسیون خانه و اداره های غربی دنبال شد. شاید این پیگیری به خاطر فهمیدن راز اصلی و ذات جذاب فنگ شوی باشد. اما به نظر من می توانیم این اصول و قواعدِ مرتب و زیباسازی را در طراحی وبسایت های خود به کار بگریم. شاید چینی ها این قواعد را حداقل 5000 سال پیش به کار گرفته اند اما خوب این دلیل عدم کارایی این اصول در امروز نمی شود.

به کار گیری فنگ شوی در طراحی وب
 

مهم ترین جنبه ی یک فنگ شوی مناسب چی (ch`i) آن است. عدم توجه به چی، یک فنگ شوی بد به شما می دهد. چی یک نیروی زندگی است که در هر چیزی جریان دارد و آن ها را به هم اتصال می دهد. چی همان انرژی است که در صورت داشتن محیطی مثبت باید به خوبی جریان یابد.
فنگ شوی در طراحی وبسایت ، مجموعه ای از اصول و قواعدی است که شامل یک مرتب سازی کلی وبسایت و به جا گذاشتن یک تجربه ی عالی برای کاربران است که از این راه بیشترین جریان چی را هدایت می کند.

روشنایی و رنگ ها

صفحات روشن و تمیز چی مناسب و خوبی دارند. پیج هایی با رنگ تاریک و ترکیب رنگ های تیره چی بدی را ارائه می دهند.
استفاده ی درست از رنگ های جسور و خیره کننده، چی را به خوبی جریان می دهد. مثلا ترکیب رنگ های آبی و سفید در وبسایت به عنوان آب و هوا و فضای آزاد وانمود می کنند. البته فراموش نکنید که استفاده ی ناچیز از رنگ و رنگ آمیزی با رنگ های آبکی و زیپو، جلوه ی جالبی به وبسایت نمی دهد. توجه کنید که لرزش رنگها روی هم در ذخیره سازی jpeg تصاویر، از نظر فنگ شوی نامناسب است و رنگ ها باید مرز از هم شناخته شده داشته باشند. پس این موضوع را در نظر داشته باشید.
این ترکیب رنگ پایین به نظرتان زیبا نیست؟  خوب سری به وبسایت
ژیارسافت بزنید تا موضوع را به کلی درک کنید.

منوی ژیار سافت

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 دی 1392 ] [ 8:10 ] [ سامان زکی پور ]

هر گاه شما درخواستي از موتور جستجوگر داشته باشيد آن را در تكست باكس آن نوشته و دكمه ي enter فشار مي دهيد بعد از مدتي بسيار كوتاه ليستي از وبسايت ها به شما نمايش داده مي شود كه اجزاي اين وب پيج ها شامل واژه هاي مرتبط با درخواست شماست .

تا اين جاي كار كه مشكلي ندارد اما آيا تا به حال برايتان جالب نبوده كه چرا عده اي از وبسايت ها رتبه ي بهتري مي گيرند و در ابتداي ليست چند صفحه اي مي آيند ,‌ جواب آن بسيار ساده است , ‌ اين برتري به دليل قدرت و تكنيك مخاطب يابي وب است اگر تابحال به دنبال اين موضوع رفته ايد حتما كلمه ي سئو را شنيده ايد .
SEO يا  Search Engine Optimization كه به معني بهينه سازي موتور جستجوست عبارت است از تكنيك هايي كه در وب اعمال شده تا موتور جستجو را در پيدا كردن اجزاي داخلي وبسايت كمك كند و به همين دليل است كه وب در برابر ميليون ها وبي كه براي درخواست مورد نظر پاسخ دارند رتبه ي بهتري مي گيرد و در ابتداي ليست قيد مي شود پس تا اينجا سئو براي شما ترافيكي را از طرف موتور جستجو به ارمغان آورده است .
براي يادگيري تكنيك هاي سئو شما بايد طرز كار موتو جستجو ها و تفاوت بين الگوريتم موتور جستجو هاي ابرقدرت را بدانيد .



1 – موتور جستجو ها چگونه كار مي كنند ؟

flash website

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 10 دی 1392 ] [ 8:6 ] [ سامان زکی پور ]

مایکروسافت نزدیک به ۲۰٪ از پهنای باند اینترنت کاربر برای فعالیت‌هایی مانند بروز رسانی ویندوز رزرو کرده است. شما می‌توانید این ۲۰٪ را به پهنای باند خود بازگردانید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام نخست: بر روی استارت کلیک کرده و
Run را اجرا نمایید.

گام دوم: در پنجره
Run، عبارت gpedit.msc را تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید. با این دستور، پنجره ویرایش پالیسی‌های ویندوز باز خواهد شد.

گام سوم: در پنجره پالیسی، مسیر زیر را دنبال کنید:

 

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

 

گام چهارم: در این بخش، Network را انتخاب نموده و سپس بر روی QQS Packet Scheduler کلیک کنید.

گام پنجم: حالا باید گزینه بر روی
Limit Reservable Bandwidth دابل‌کلیک کنید.

گام ششم: با باز شدن پنجره، مشاهده می‌کنید که عبارت پیکربندی نشده (
Not Configured) درج شده است. اما حقیقت این است که در تب Explain، به صورت پیش‌فرض Packet Scheduler نزدیک به ۲۰٪ از پهنای‌باند را محدود کرده است.

گام هفتم: برای باز گرداندن
۲۰٪، ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید. این کار باعث می‌شود، ویندوز پهنای باندی برای خود رزرو نکند.

امیدوارم این ترفند کوتاه برای شما کاربردی باشد.تجربه کاربری خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

منبع : گزین نیوز


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ شنبه 7 دی 1392 ] [ 22:27 ] [ سامان زکی پور ]

با سلام خدمت تمامی بازدیدکنندگان محترم ، به خصوص دانشجویان عزیز

با توجه به اینکه امتحانات این ترم نزدیکه قصد دارم مطلبی در اختیارتون بزارم که میتونه کمکتون کنه در نحوه ی درس خوندنتون ، امیدوارم امتحانات رو با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذارید .

چند نكته براي شادابي هنگام درس خواندن

1. در مکان خیلی گرم درس نخوانید به خصوص هم‌اکنون که زمستان است و بسیاری در گرم کردن اتاق زیاده‌روی می‌کنند. دمای مناسب اتاق حداکثر 24 یا 25 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد. بیش از این دما و گرمای ناشی از آن هر چند در زمستان برای بسیاری لذت‌بخش است می‌تواند کاهش یادگیری و حتی خواب‌آلودگی را به همراه داشته باشد.

2. اصلاح حالت نشستن و مطالعه کردن: سعی کنید هیچ‌گاه درازکشیده و به اصطلاح خوابیده، درس نخوانید؛ هنگام درس خواندن بهترین حالت، نشستن است، به ویژه نشستن روی صندلی و پشت میز مطالعه توصیه می‌شود.

3. با صدای بلند درس بخوانید: این کار دو فایده دارد؛ علاوه بر این‌که باعث می‌شود کم‌تر دچار خواب‌آلودگی شوید سبب می‌شود که تمرکز شما هنگام مطالعه بالا رود؛ زیرا هنگام مطالعه با صدای بلند (تا حدی که گوش شما صدای‌تان را بشنود) می‌تواند باعث شود هم مغز شما مطلب مورد نظر را نسبت به زمانی که با چشم یا با صدای  آهسته مطالعه می‌کنید  بهتر درک کند و هم خوابتان نگیرد.

4. در خوردن زیاده‌روی نکنید: حتی در خوردن مواد غذایی مناسب و مغذی پرخوری سبب تمرکز زیاد نمی‌شود بلکه می‌تواند باعث خواب‌آلودگی و کاهش تمرکز شود.

5. نوشیدن آب: می‌تواند باعث رفع خواب‌آلودگی شود به خصوص وقتی خودتان برای نوشیدن آب از جا برخیزید. یادتان باشد فقط به دلیل این‌که امتحان دارید نباید یک جا بنشینید تا دیگران (خانواده) به شما رسیدگی کنند. تحرک داشته باشید. در بین ساعت مطالعه‌ی مفید خود تقریباً هر یک ساعت و نیم یا دو ساعت یک استراحت کوتاه لازم و مفید است. از یک جا نشستن مداوم و حبس کردن خود در اتاق و البته تنبلی بپرهیزید.

چگونه درس خواندن را شروع كنيم با اينكه هيچ حال و حوصله درس خواندن ندارم؟

 


ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392 ] [ 11:55 ] [ سامان زکی پور ]

PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی اپن سورس است که برای طراحی برنامه های تحت وب سمت سرور ( Server Side ) ، به کار می رود .
سمت سرور بودن به این معناست که صفحات PHP ابتدا توسط سرور PHP ( که می تواند از نوع Apache یا IIS ) باشد ، پردازش شده و سپس خروجی به صورت کدهای HTML و جاوا اسکریپت ، برای اجرا به مرورگر کامپیوتر کاربر ارسال می شود . به عبارت دیگر وظیفه اجرای صفحات PHP به عهده کامپیوتر سرور وب هاست سایت آن می باشد . ( برخلاف HTML یا جاوا اسکریپت که اجرای آنها توسط خود مرورگر کاربر انجام می شود ) .
PHP مخفف عبارت Hypertext PreProcessor به معنای پیش پردازنده فرا متن می باشد که در سال 1994 توسط رسموس لردورف ایجاد شد و سپس توسط سایرین توسعه و گسترش پیدا کرد .
ساختار زبان PHP بسیار شبیه به زبان c و در نسخه های جدید شبیه به جاوا می باشد و به همین دلیل از محبوبیت فراوانی برخوردار است . از مشهورترین نرم افزارهای ساخته شده با PHP می توان به جوملا ، WikiMedia و یا Mambo اشاره کرد . سایت های فراوانی در جهان براساس زبان PHP نوشته شده اند و هر روز نیز بر تعداد آنها اضافه می شود . از مهمترین آنها می توان به ویکی پدیا اشاره کرد .
پی‌اچ‌پی امکان استفاده از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده را از جمله MySQL، اوراکل، IBM DB۲ ،Microsoft SQL Server ،PostgreSQL و SQLite با دستورهایی ساده فراهم می‌سازد. PHP روی بیشتر سیستم‌عامل‌های معروف از جمله لینوکس، یونیکس، ویندوز و Mac OSX و با اغلب کارگزارهای وب (Web Server) معروف، قابل اجراست.

مزیت های PHP :

  • PHP یک ابزار اپن سورس و رایگان است و به همین دلیل هاست هایی که میزبانی آن را انجام می دهند ، بسیار ارزانتر از هاست های .Net هستند .
  • PHP بر روی تمامی پلتفورم های معروف مثل Windows , Linux و iOs اجرا می شود .
  • PHP یک زبان ساخت یافته بوده و یادگیری آن بسیار ساده است .
  • ابزار کار با PHP همگی اپن سورس بوده و استفاده از آنها رایگان هستند .

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 4 دی 1392 ] [ 20:55 ] [ سامان زکی پور ]

دومین دوره نمایشگاه علم نوین در رشته کامپیوتر با آغاز هفته پژوهش از 23 آذر در دانشکده سما مسجدسلیمان آغاز گردید و تا 28 آذر ماه ادامه داشت که با استقبال گرم دانشجویان روبرو شد . در این نمایشگاه غرفه هایی با موضوعات : سخت افرار ، نرم افزار ، زبان های برنامه نویسی ، نجوم ، شبکه های کامپیوتری ، زبان برنامه نویس تحت وب و آشنایی با فناوری پردازش ابری وجود داشت که دانشجویان رشته کامپیوتر توانستند اطلاعات خوب و مفیدی به بازدیدکنندگان ارائه دهند .

[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 11:39 ] [ سامان زکی پور ]

وزیر ارتباطات کشور در حاشیه نشست تبادل نظر پیرامون مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: در زمان ورودم به وزارتخانه ظرفیت اینترنت ۷۰گیگابیت بر ثانیه بود که تا اواخر سال آینده ۱۰۰ برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی جایگاه ایران از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات را 101 تا 108 در جهان و 15 در منطقه دانسته و اظهار امیدواری نموده تا پایان برنامه پنجم وضعیت دگرگون شود.  او در ادامه افزوده است که علی‌رغم اینکه باید در دو سال و چهار ماه باقیمانده از برنامه پنجم 85 درصد تکالیف برنامه را اجرایی کنیم، اما به انجام تعهدات برنامه در موعد مقرر خوشبین هستم.

محمود واعظی پیش‌بینی نموده که شبکه ملی اطلاعات در سال 94 راه‌اندازی شود. وی در توضیح بیشتر کارکردهای شبکه ملی اطلاعات گفت: در آینده 50 تا 60 درصد مراجعات مردم به سایت‌ها در داخل کشور میزبانی خواهد شد در نتیجه وزارت ارتباطات یک اینترنت واگذار خواهد کرد که در آن دسترسی به سایت‌های داخلی و خارجی فراهم است. وی بار دیگر تاکید کرد: مخالفان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از قطع اینترنت پس از راه‌اندازی این شبکه نگرانند که اطمینان می‌دهم این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

با شبکه ملی اطلاعات دسترسی پرسرعت داخلی 2 مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود، علاوه بر اینکه دسترسی خارج به مراتب پرسرعت‌تر خواهد شد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 دی 1392 ] [ 11:36 ] [ سامان زکی پور ]

انتظار نداشته باشید فقط از نمایشگر لمسی آل‌این‌وان‌های مبتنی بر ویندوز8 استفاده کنید.
وقتی آزمایش کامپیوترهای آل‌این‌وان مبتنی بر ویندوز 8 را شروع کردیم، قصد داشتیم به‌جای ترکیب ماوس و صفحه‌کلید، فقط از لمس استفاده کنیم. اما خیلی زود متوجه شدیم که این کار غیرممکن است، زیرا نه دستگاه نه سیستم‌عامل برای چنین کاری ساخته نشده‌اند. دلیل این امر عبارت است از:
• کشیدن انگشت در طول یک تکه شیشه بزرگ سخت است.
وقتی اندازه نمایشگر بزرگ شما 24 یا 27 اینچ است، برای رسیدن به هدف خود مجبور هستید به دفعات و مقدار زیادی انگشت خود را روی صفحه بکشید. در این بین، اگر انگشت شما به نرمی روی صفحه حرکت نکند، عمل مورد نظر به خوبی انجام نمی‌شود. بنابراین کارهایی مانند درگ کردن فایل یا بستن برنامه با کشیدن آن به پایین صفحه گاهی مشکل می‌شود.
• صفحه‌کلید مجازی در حالت دسکتاپ به‌طور خودکار باز نمی‌شود.
در رابط کاربری جدید ویندوز 8 وقتی روی یک جعبه متنی کلیک کنید، صفحه‌کلید بالا می‌آید؛ مانند تبلت و اسمارت‌فون. اما این اتفاق در حالت کلاسیک دسکتاپ به وقوع نمی‌پیوندد. در این مواقع باید به‌طور دستی با کلیک روی آیکون صفحه‌کلید این کار را انجام دهید که می‌تواند آزاردهنده باشد.
• اندازه صفحه‌کلید مجازی قابل تنظیم نیست.
وقتی صفحه‌کلید بالا آمد، نمی‌توان آن را به اندازه کافی بزرگ کرد تا بتوان به‌راحتی و با دو دست به تایپ پرداخت. ‌این‌که می‌توانید صفحه را بخوابانید، به تنهایی باعث نمی‌شود یک سطح مناسب برای صفحه‌کلید داشته باشید.
• بسیاری از صفحات لمسی خوابانده نمی‌شوند.
در حالی که نمایشگر سه نمونه از دستگاه‌های مورد آزمایش قابل خواباندن بودند، باقی آن‌ها این امکان را نداشتند. آن‌ها اغلب عمودی هستند، بنابراین هنگام کار با آن‌ها بازوهای شما معلق خواهند بود. این موضوع می‌تواند خسته‌کننده باشد؛ مگر این‌که گاهی کارهای خود را با ماوس و صفحه‌کلید انجام دهید.
• بسیاری از نمایشگرهای لمسی کارکرد خوبی ندارند.
ما هنوز در روزهای نخستین ویندوز 8 هستیم و بسیاری از تولیدکننده‌ها هنوز سعی می‌کنند دستگاه‌های سازگار با ویندوز 8 تولید کنند. در این میان، هنوز برخی از آن‌ها نتوانسته‌اند یک نمایشگر لمسی بهینه برای این سیستم‌عامل تولید کنند.
• دسترسی به برخی امکانات از طریق لمس مشکل یا غیرممکن است.
• تقریباً همه تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 یک دکمه با لوگوی ویندوز دارند که صفحه استارت را ظاهر می‌کند. اما هیچ کدام از این آل‌این‌وان‌ها این دکمه را ندارند. این به آن معنا است که هربار که بخواهید یک برنامه متفاوت ویندوز 8 را اجرا کنید، باید انگشت خود را روی سمت راست صفحه بکشید.
• نمی‌توان با هیچ میان‌بری از طریق صفحه لمسی به دسکتاپ دسترسی داشت. بنابراین برای این کار باید روی آیکون برنامه دسکتاپ بزنید.
• بسیاری از این دستگاه‌ها از امکانات تنظیمی ویندوز 8 برای تنظیم روشنایی پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین برای این کار باید راه دیگری پیدا کنید.
• اگر بخواهید چیزی را کپی و پیست کنید، باید انگشت خود را روی آن نگه دارید و با دقت روی گزینه مورد نظر درگ کنید. احتمال اشتباه در این فرآیند بسیار زیاد است که در این صورت باید کار مذکور را دوباره تکرار کنید.
• ما هنوز در آینده زندگی نمی‌کنیم.
اینترنت اکسپلورر تنها بخشی از ویندوز 8 است که به‌طور ذاتی از pinch-to-zoom پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از این قابلیت در پنجره‌های مستقل در حالت دسکتاپ وجود ندارد. اگر اجزا زیادی ریز باشند یا خواندن متن مشکل باشد، باید تفکیک‌پذیری را تغییر دهید یا فرآیند دردناک گرفتن دسته‌های اسکیلینگ را انجام دهید.


[ جمعه 29 آذر 1392 ] [ 18:2 ] [ بهنام نصرالله پور ]

شرکت گوگل که بزرگ ترين موتور جستجوي اينترنتي در جهان است، 10 نام پرجستجوي سال 2013 از اين موتور جستجو را معرفي کرد.
به نوشته ابتکار، در صدر اين ليست نام نلسون ماندلا رهبر فقيد جنبش ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي قرار دارد که اخيرا و کمتر از دو هفته پيش در اثر عارضه عفونت شديد ريوي در 95 سالگي چشم از جهان فروبست.
گوگل اعلام کرده مرگ ماندلا رقم جستجوي او در اين موتور جستجو را به طور بي سابقه اي افزايش داده است و کاربران بيشتر به دنبال خواندن زندگي نامه و جزييات مراسم تدفين او بوده اند.
2- در جايگاه دوم ليست نام” پاول واکر” هنرپيشه معروف هاليوود ديده مي‌شود که ماه گذشته در اثر يک تصادف شديد رانندگي در منطقه” بورلي هيلز" لس آنجلس جان خود را از دست داد.
3- سومين نام پرجستجوي گوگل در سال 2013” آيفون اپل 5 اس" بوده است.
4-” کوري مونتيت" بازيگر مشهور هاليوود که در تابستان سال جاري در اثر سوء مصرف مواد مخدر در هتلي در ونکوور کانادا در 31 سالگي درگذشت.
5- رقص” هارلم شيک" که در سال‌هاي گذشته در فضاي مجازي تبديل به سوژه اي پر خبر شده است در پنجمين جايگاه اين ليست قرار دارد.
6- در جايگاه ششم حادثه انفجار در دو ماراتن شهر بوستون آمريکا (در آوريل سال جاري ميلادي) قرار گرفته است.
7- واژه”نوزاد سلطنتي” که در واقع نتيجه تازه متولد شده ملکه بريتانيا است، هفتمين کلمه پر جستجو در سال جاري ميلادي شده است.
8- گوشي هاي" سامسونگ گالکسي اس 4" هشتمين عبارت پر جستجوي گوگل بوده است.
9- دستگاه‌هاي پلي استيشن سوني اس 4 .
10 - قدرت نمايي کيم جونگ اون رهبر جوان کره شمالي در ماه‌هاي اخير به ويژه برکناري و اعدام دومين فرد قدرتمند اين کشور از سوي رهبر کره، نام اين کشور را در ماه آخر سال تبديل به دهمين واژه پرجستجوي گوگل کرده است.

[ پنج شنبه 28 آذر 1392 ] [ 9:57 ] [ سامان زکی پور ]

لوگوی Bluetooth چگونه انتخاب شده است ؟


شما هم احتمالا داستان پادشاه دانمارک در قرن دهم یعنی هارالد بلاتاند (Harald Blåtand) را شنیده‌اید،

چرا که به بلوتوث مربوط استاو به عنوان یکی از عاشقان تمشک آبی (‌Blueberry) شناخته می‌شد و همواره حداقل یکی از دندان‌هایش در اثر خوردن آن‌ها آبی بود .

چیزی که ممکن است شما ندانید این است که علامت بلوتوث در واقع ترکیبی از دو نشان مخصوص است حروف اول اسم هارالد را تداعی می‌کنند.

و البته بد نیست بدانید که اولین دستگاه گیرنده بلوتوث هم شکلی مانند یک دندان داشت و احتمالا حدس زده‌اید که آبی بود! اما این بازی با نشانه‌ها این‌جا هم تمام نمی‌شود.

آنطور که گروه تخصصی بلوتوث می‌گوید: «بلاتاند عنصری کلیدی در متحد کردن قبیله‌ها و فرقه‌های متعددی بود که در منطقه‌ای که اکنون نروژ، سوئد و دانمارک را تشکیل می‌دهد مدت‌ها با یکدیگر در جنگ بودند. درست همان طور که فناوری بلوتوث هم طراحی شده است تا امکان همکاری و تعامل را میان صنایع گوناگون مثل محاسبات، تلفن‌های همراه و شرکت‌های خودروسازی فراهم آورد.»

[ پنج شنبه 28 آذر 1392 ] [ 9:54 ] [ سامان زکی پور ]

 

ردیف

نام درس

تاریخ و ساعت قبلی

تاریخ و ساعت جدید

۱

ساختمان داده

۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۸

۹۲/۱۰/۱۴ ساعت ۱۱:۳۰

۲

مدارالکتریکی

۹۲/۱۰/۱۴ساعت ۸

۹۲/۱۰/۱۵ساعت۱۱:۳۰

۳

نرم افزار ریاضی آمار(دشمیر)

۹۲/۱۰/۱۷ساعت ۱۴

۹۲/۱۰/۱۷ساعت ۱۱:۳۰

۴

فارسی عمومی (مشخصه۲۷-۲۸-۲۵-۴۶۷-۲۶)

۹۲/۱۰/۱۷ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۱۷ساعت۱۴:۳۰

۵

کارآفرینی و پروژه(کلیه کلاسها)

۹۲/۱۰/۱۸ساعت ۱۴

۹۲/۱۰/۱۸ساعت ۱۷:۳۰

۶

زبان ماشین (خانم قادری)

۹۲/۱۰/۱۸ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۱۸ساعت ۱۴:۳۰

۷

روانشناسی تربیتی

۹۲/۱۰/۱۸ساعت ۱۴

۹۲/۱۰/۱۸ساعت ۱۱:۳۰

۸

طراحی معماری ۱ (کلیه کلاسها)

۹۲/۱۰/۱۹ساعت ۸

۹۲/۱۰/۱۹ساعت ۱۱:۳۰

۹

بهداشت خانواده و مدرسه

۹۲/۱۰/۱۹ساعت ۱۱

۹۲/۱۰/۱۹ساعت ۱۴:۳۰

۱۰

شناخت مواد و مصالح

۹۲/۱۰/۲۱ ساعت۸

۹۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۴:۳۰

۱۱

اپیدمیولوژی و بیماریهای کودکان

۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۴

۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۱:۳۰

۱۲

زبان عمومی(خانم صالح پور- مرادبازفتی و ظاهری)

۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۴:۳۰

۱۳

مبانی مهندسی نرم افزار(قربانی برام)

۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۱:۳۰

۱۴

ضایعات فیزیک بدن

۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۲۵ ساعت ۱۱:۳۰

۱۵

ادیومتری بیماریهای گوش

۹۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۴:۳۰

۱۶

ماشین الکتریکی(dc) آقای نوری

۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۸

۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۱۱:۳۰

۱۷

مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی( پورعلی اکبر)

۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۲۸ ساعت ۱۱:۳۰

۱۸

فارسی عمومی(مشخصه۲۹-۶۲-۴۴۵)

۹۲/۱۰/۳۰ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۳۰ ساعت ۱۴:۳۰

۱۹

آیین زندگی (خانم رضایی)

۹۲/۱۱/۱ ساعت ۱۷

۹۲/۱۰/۲۶ ساعت ۱۷:۳۰

۲۰

فیزیک عمومی (مشخصه های ۵۰-۵۱-۵۲)

۹۲/۱۱/۰۲ ساعت ۱۷:۳۰

۹۲/۱۱/۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

[ سه شنبه 26 آذر 1392 ] [ 22:14 ] [ سامان زکی پور ]
[ یک شنبه 24 آذر 1392 ] [ 22:21 ] [ سامان زکی پور ]

 

پردازنده Haswell  به عرضه عمومی گذاشته شد تا مادربوردهای نسل جدید با توانایی پشتیبانی از رم هایی با حافظه بیشتر و سرعت بالاتر به بازار بیایند. البته هنوز برای خرید این محصولات کمی زود است، چرا که که داغی بیش از حد آن ها باعث قیمت های غیر واقعی آن ها خواهد شد اما بد نیست که پیش از عمومیت یافتن این محصولات، نگاهی به عملکرد رم در رایانه و تاثیر تغییرات حجم رم بر راندمان سیستم بیندازیم. یکی از سوالات معمول کاربران رایانه این است که چگونه می توان راندمان رایانه  را افزایش داد. بسیاری از کاربران از تاثیر به سزای رم در افزایش راندمان رایانه بی اطلاع اند و در مقابل، عده ای نیز ضعف نسبی رایانه های خود را به ضعف رم نسبت می دهند. رم یکی از تاثیرگذارترین قطعات رایانه در افزایش راندمان رایانه است و شاید بعد از پردازنده رایانه، بیشترین نقش را ایفا کند اما یک رم در شرایط مختلف، می تواند ضعف  یا قوت خاص خود را داشته باشد. این ضعف و قوت در هنگام اجرای برنامه های خاص خودنمایی می کند. یک رم با پارامترهای متعددی سنجیده می شود. نوع حافظه که سرعت آن را تعیین می کند، پهنای باند تبادل اطلاعات که از آن با عبارت BUS یاد می شود و حجم رم که با واحد گیگابایت سنجیده می شود، از شناخته شده ترین ملاک های سنجش رم هستند. البته پارامترهای دیگری مانند سرعت دسترسی به آدرس نیز وجود دارند اما در سطح اطلاعات عمومی و با هزینه های متعارف، توجه به سه پارامتر اصلی، کفایت می کند. وقتی از برنامه های بزرگ و یا به طور همزمان از انبوهی از برنامه ها استفاده می کنید، حجم رم تاثیر فراوانی دارد. سیستم عامل از دستورالعمل های خاصی برای مدیریت حجم رم استفاده می کند. بخشی از هارددیسک به کمک رم می آید و هنگامی که حجم مورد نیاز در رم خالی نباشد، بخشی از رم که فعلا بلااستفاده باقی مانده، به هارددیسک منتقل می شود تا کمی از فضای رم خالی شود. سپس رم حافظه را آزاد می کند و کار ادامه می یابد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که حجم رم کافی نباشد و در این هنگام به علت کند بودن هارددیسک ، راندمان به شدت کاهش پیدا می کند. حال اگر برنامه های مورد استفاده شما هیچ وقت از حجم رم موجود در رایانه تجاوز نکنند، این اتفاق کم تر رخ خواهد داد. در این صورت، ارتقای حجم رم در حالی که دیگر پارامترهای رم را ارتقا ندهد، تاثیر زیادی در راندمان کاری رایانه شما نخواهد داشت. در حال حاضر رم مورد نیاز در رایانه ها در حالی که برنامه های به روز و متعددی نیز در آن به کار گرفته شود، ۴ گیگابایت است. البته این حجم رم نیز تنها در صورتی که از سیستم عامل های ۶۴ بیتی استفاده کنید، قابل بهرهبرداری خواهد بود . اگر حجم رم را به ۶ یا ۸ یا حتی ۱۶ گیگابایت افزایش دهیم آیا راندمان افزیش پیداخواهد کرد ؟ در پاسخ باید گفت بله اما نه به اندازه هزینه ای که برای این افزایش راندمان پرداخت کرده اید. در اجرای بازی ها، ارتقای حجم رم بعد از فراهم کردن مقدار مورد نیاز، در FPS بازی تاثیر بسیار اندکی دارد. سرعت بارگذاری برنامه ها در حالی که حافظه رم بیشتر از حجم مورد نیاز برنامه وجود دارد، کاملا بی تاثیر است. تاثیر استفاده از رم با حجم بیشتر در مرورگرها، ملموس است اما این تاثیر با افزایش پی درپی حافظه، کم تر می شود. به عنوان مثال افزایش ۲ به ۴ گیگابایت تاثیر زیادی دارد اما افزایش ۸ به ۱۶ گیگابایت تاثیر کم تری خواهد گذاشت.مرورگرها تبادل زیادی با هارددیسک دارند و با افزایش حجم رم، این تبادل کم تر می شود اما زمانی می رسد که تبادل مرورگر با هارددیسک به حداقل می رسد و با افزایش حجم رم، دیگر تاثیر مثبتی در راندمان اجرای مرورگر قابل مشاهده نخواهد بود.

در سیستم عامل های جدیدتر مانند ویندوز ۸ با افزایش حجم رم، برخی از فایل هایی که احتمالا در آینده به کار سیستم عامل خواهند آمد، در یک اقدام پیش دستانه در رم بارگذاری می شوند و افزایش رم، می تواند به موثرتر بودن این کار کمک کند اما ممکن است تغییرات این ارتقاء برای کاربر معمولی رایانه محسوس نباشد

 


[ شنبه 23 آذر 1392 ] [ 19:36 ] [ بهنام نصرالله پور ]

 

 

عمر استفاده از روش قدیمی‌ که تمام اطلاعات و آهنگ‌هایتان را روی حافظه رایانه‌‌تان نگهداری می‌کردید به سر آمده است. در حال حاضر cloud به عنوان شیوه جدید برای ذخیره‌سازی تمام اطلاعات دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیا ذخیره‌سازی در روش cloud به ‌اندازه کافی مطمئن است؟

 

 

 

برای پیدا‌کردن جواب مناسب به این سوال اول باید به بررسی یکسری از نکات مربوط به ذخیره‌سازی در روش cloud بپردازیم؛ اولین نکته بسیار مهم، پیدا‌کردن راه حلی مناسب جهت ایجاد امنیت مورد نظر برای کل حجم اطلاعات است. برای مثال قراردادن رمز عبور در حفاظت از اطلاعات ذخیره شده کافی است یا این که باید تمام اطلاعات را کدگذاری کنیم؟ مسلما این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام روش ایجاد امنیت مناسب است و طبق انتخاب‌تان از داده‌ها محافظت می‌کنید.

به همین منظور پیش از اتخاذ هر تصمیمی، بد نیست موارد زیر را مطالعه کنید:

یکی از مشکلات ایجاد امنیت با استفاده از روش پسورد، امکان هک‌شدن رمز عبور توسط هکرهاست. این به‌معنای آن نیست که روش پسورد به طور کامل امن نباشد و نباید از آن استفاده کرد؛ بلکه این روش هم مانند سایر روش‌ها خطرات مخصوص به خود را دارد. مثلا می‌توانید مورد هجوم حملاتی چون Dictionary و Brute force قرار بگیرید و در نتیجه آن اطلاعات‌تان را از دست بدهید. پس اگر می‌خواهید اطلاعات‌تان را به روش cloud ذخیره کنید و برای ایجاد امنیت تصمیم گرفتید از پسورد استفاده کنید، بهتر است رمزهایی را انتخاب کنید که به حد کافی سخت باشد و کسی نتواند به آسانی آنها را حدس بزند.

خطر بعدی احتمال دزدیده شدن داده‌ها توسط شخص دیگر در حین جابه‌جایی است؛ یعنی همان عمل en routeشدن اطلاعات هنگامی‌ که روی شبکه قرار دارد. به همین منظور بیشتر سرویس های ذخیره‌سازی اطلاعات، تمام داده‌ها را حین جابه‌جایی کدگذاری می‌کند تا اگر شخصی در این بین اطلاعات را دزدید، نتواند از آنها سوءاستفاده کند

علاوه بر این، یکی دیگر از راهکارهای ایجاد امنیت هنگامی ‌است که شما می‌خواهید با استفاده از برنامه‌های آنلاین اطلاعات‌تان را به شکل cloud ذخیره کنید. در این حالت در نوار قسمت آدرس‌دهی بالای صفحه ویندوزتان بهتر است به جای http به دنبال گزینه https باشید. همین«s» اضافی به معنای استفاده از HTTP‌های امن‌تر است. اگر هم برنامه ذخیره‌سازی اطلاعات‌تان به روش cloud به طور کامل روی رایانه‌‌تان نصب شده و برنامه‌ای آنلاین نیست، بهتر است اول چک کنید که برنامه مورد نظر برای انجام جابه‌جایی اطلاعات روی نت از یکسری متدهای مطمئن برای encrypt‌کردن اطلاعات استفاده می‌کند یا نه. برای جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است برنامه نصب شده‌تان اول اطلاعات را کدگذاری کرده، سپس آن را جابه‌جا، کند.

خیلی مواقع ما به افراد اعتماد می‌کنیم و اطلاعات شخصی مانند رمزهایمان را در اختیارشان قرار می‌دهیم. در حقیقت این شیوه که بر اساس اعتماد شما طراحی شده، بسیار بیشتر از هک‌شدن از طرق مختلف اتفاق می‌افتد؛ البته تنها راه جلوگیری از این اتفاق فاش نکردن پسورد‌تان برای افرادی است که ادعا می‌کنند از تکنیسین‌های برخی سایت‌ها هستند و رمز عبورتان را می‌پرسند تا مشکل account‌تان را بر طرف کنند. در این روش هک‌شدن، در عمل شما بدون دانستن هویت حقیقی هکر مورد نظر، بسیار ساده به او اعتماد کرده و اطلاعات خصوصی‌تان را در اختیارش قرار می‌دهید. این را در نظر داشته باشید که در صورت بروز هر مشکلی در داخل account‌تان در هر سایتی، تنها اطلاعاتی که لازم است شما در اختیار مسوولان سایت قرار دهید مختصری از اطلاعات شخصی‌تان است و نه چیزی بیشتر. این اطلاعات به هیچ عنوان شامل پسورد شما نمی‌شود؛ زیرا رمز عبور مخصوص خود شماست و هیچ شخص دیگری نباید آن را بداند.

در بیشتر موارد هکر‌ها به دنبال سرور‌های اطلاعاتی هستند؛ یعنی به حجم زیاد اطلاعات و داده‌های ذخیره‌شده توسط کاربران اهمیتی نمی‌دهند. این یعنی هکر‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند به بانک اطلاعاتی cloud دسترسی پیدا کنند تا این که کاربر خاصی را مد نظر قرار دهند. در نتیجه اگر می‌خواهید اطلاعات ذخیره‌شده‌تان روی سرویس cloud امنیت بسیار زیادی داشته باشد، بهتر است سرویس دهنده‌ای را انتخاب کنید که تاریخچه خوبی در زمینه ارائه این خدمات دارد. به بیان دیگر سرویس‌دهنده‌ای که تا به حال با امنیت بسیاری از account و اطلاعات کاربرانش محافظت کرده است.

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 23 آذر 1392 ] [ 19:27 ] [ بهنام نصرالله پور ]

فایروال ابزاری است که نحوه دسترسی به یک شبکه را بنا بر سیاست امنیتی شبکه تعریف می کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، مشخصه های مهم یک فایروال قوی و مناسب برای ایجاد یک شبکه امن عبارت است از:
١) توانایی ثبت و اخطار: ثبت وقایع یکی از مشخصه های بسیار مهم یک فایروال به شمار می رود و به مدیران شبکه امکان می دهد که انجام حملات را کنترل کنند. همچنین مدیر شبکه می تواند با کمک اطلاعات ثبت شده به کنترل ترافیک ایجاد شده توسط کاربران مجاز بپردازد. در یک روال ثبت مناسب، مدیر می تواند به راحتی به بخش های مهم اطلاعات ثبت شده دسترسی پیدا کند. همچنین یک فایروال خوب باید بتواند علاوه بر ثبت وقایع، در شرایط بحرانی، مدیر شبکه را از وقایع مطلع کند و برای وی اخطار بفرستد.
٢ ) بازدید حجم بالایی از بسته های اطلاعات: یکی از امکانات فایروال، توانایی آن در بازدید حجم بالایی از بسته های اطلاعاتی بدون کاهش چشم گیر کارایی شبکه است.
حجم داده ای که یک فایروال می تواند کنترل کند برای شبکه های مختلف متفاوت است اما یک فایروال به طور قطع نباید به گلوگاه شبکه تحت حفاظتش تبدیل شود. عوامل مختلفی در سرعت پردازش اطلاعات توسط فایروال نقش دارد. بیشترین محدودیت ها از طرف سرعت پردازنده و بهینه سازی کد نرم افزار بر کارآیی فایروال تحمیل می شود. عامل محدودکننده دیگر می تواند کارت های واسطی باشد که روی فایروال نصب می شود. فایروالی که بعضی کارها مانند صدور اخطار، کنترل دسترسی مبنی بر URL و بررسی وقایع ثبت شده را به نرم افزارهای دیگر می سپارد، از سرعت و کارآیی بیشتر و بهتری برخوردار است.


ادامه مطلب
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 21:36 ] [ سامان زکی پور ]

در محاسبات شبكه‌‏ای چندین پردازشگر به طور همزمان و جداگانه محاسبه خاصی را انجام می‌‏دهند.

امروزه در بسیاری از محافل اطلاعاتی و مراكز IT صحبت از محاسبات شبكه‌‏ای یا GRID COMPUTING است ؛ اما این اصطلاح هنوز برای بسیاری از كاربران ناشناخته باقی مانده است. محاسبات شبكه‌‏ای در ساده‌‏ترین حالت ممكن, به معنی فعالیت مشترك پردازنده‌‏های چندگانه بر روی ماشین‌‏های چندگانه است و هدف آن افزایش توان محاسباتی در زمینه‌‏هایی است كه توان بسیار بالای CPU را می‌‏طلبد. در محاسبات شبكه‌‏ای سرورهای چندگانه‌‏ای با هم ارتباط دارند كه از سیستم‌‏عامل‌‏ها و نرم‌‏افزارهای مشابهی استفاده می‌‏كند. به كمك محاسبات شبكه‌‏ای, می‌‏توان كارهای محاسباتی را به طور همزمان به كمك چندین پردازشگر انجام داد. در مواردی كه نتیجه محاسبات خیلی حساس است و دقت آن سرنوشت‌‏ساز است, ده‌‏ها و گاهی هزاران پردازشگر به طور همزمان یك محاسبه را انجام می‌‏دهند. بعد از انجام محاسبات نتایج كار همه پردازشگرها با هم مقایسه می‌‏شود تا میزان دقت محاسبات تعیین شود.

[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 21:35 ] [ سامان زکی پور ]

بد نیست بدانید که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۰ میلیون لینک طبق درخواست هایی که به کمپانی گوگل فرستاده شده بودند از سرچر عظیم و قدرتمند گوگل حذف شدند ! این رقم در سال بعدی یعنی سال ۲۰۱۲ میلادی افزایش داشت و این بار ۵۰ میلیون لینک از سرچر گوگل حذف شد ! حال که در اواخر سال میلادی هستیم احتمال دارد که پس از انتشار گزارشی در همین باب ؛ رقم حذف لینک از سرچر گوگل بیش تر از دوسال قبل هم باشد.

 

البته کمپانی گوگل هیچ گاه اقدام به انتشار گزارشی از تعداد لینک های حذف شده از سرچر خود نکرد.این آمار و ارقام به دست آمده از حذف لینک ها به وسیله آنالیز ها و بررسی های هفتگی پایگاه اینترنتی TorrentFreak به دست آمده است و آن ها در گام اول متوجه شدند که ؛ لینک های ثبت شده از سوی کمپانی های حامی حق کپی رایت روز به روز افزوده شده و حالا به عددی نزدیک به ۲۰۰ میلیون و فراتر از آن رسیده است ؛ ( عددی که از این سایت به طور دقیق پیدا کردم ؛ ۲۰۲,۲۳۰,۵۲۳ بود ) که گفته شود گفت نزدیک به ۹۹ درصد این لینک ها دیگر در سرچر گوگل یافت نمی شوند.

از بزرگ ترین درخواست کنندگان حذف لینک از سرچر گوگل ؛ BPI وRIAA را باید نام ببرم.حتی گروه های موسیقی دارای حق کپی رایت نیز از این قافله جا نمانده اند ! و از سوی این گروه های موسیقی نیز بیش تر از ۴۳ میلیون درخواست برای حذف لینک از سرچر گوگل ؛ به کمپانی گوگل رسیده است!

تا به اینجا ؛ در مجموع ۲۹,۴۳۴ شخصیت حقوقی دارای حق کپی رایت ؛ درخواست خود را برای حذف چیزی در حدود ۲۹۵,۷۲۶ دامنه متفاوت از سرچر گوگل را به کمپانی گوگل ارجاع داده اند.جالب است بدانید که ؛ هاست میزبان FileTube ؛ توانسته است یک تنه بالاترین آمار حذف لینک از سرچر گوگل را به خود اختصاص دهد ! این شرکت لهستانی  ۷,۶۷۷,۴۲۰ لینک حذف شده در سرچر گوگل را داراست!




[ چهار شنبه 20 آذر 1392 ] [ 22:4 ] [ سامان زکی پور ]

 

دومین نمایشگاه دستاوردهای علم نوین کامپیوتر

23 لغایت 28 آذر ماه 92

 

ارائه کنندگان : دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان

 

مکان : سالن کتابخانه دانشکده سما مسجدسلیمان

[ سه شنبه 19 آذر 1392 ] [ 11:27 ] [ سامان زکی پور ]

چرا لپ تاپ ها گاه بیش از حد گرم می شوند؟ علت داغ شدن لپ تاپ چیست؟ آیا ایجاد حرارت زیاد توسط لپ تاپ باعث بروز مشکلاتی برای دستگاه می شود؟

hotlaptop

چه کنیم که اصلا لپ تاپمان حرارت زیادی ایجاد نکند؟

اینها سوالاتی هستند که مطمئنا تمام کاربران لپ تاپ با آن مواجه بوده یا هستند. این موضوع با توجه به رشد قیمت این کالا اهمیت بیشتری نزد کاربران یافته و به همین دلیل کاربران این کالای پرکاربرد همواره به دنبال روش هایی برای کاهش حرارت یا استفاده از روش هایی برای کاهش خسارات ناشی از گرمای بیش از حد لپ تاپ هستند.

از استفاده از دستگاه های جانبی نظیر فن های خنک کننده یا cool padها که بگذریم، برخی از شرکت های تولیدکننده از قطعاتی نظیر مادربوردهایی با قابلیت ایجاد گرمای کمتر یا حتی خنک کنندگی سیستم استفاده می کنند که البته لپ تاپ های این چنین بسیار گران قیمت هستند. به همین دلیل توجه به نکاتی برای کاهش دمای دستگاه می تواند کمک بزرگی به کاربران باشد؛ نکاتی که در این بخش ما به شما گوشزد می کنیم. اگر نگران سلامت لپ تاپتان هستید، این مطلب را بخوانید:

چرا لپ تاپ داغ می کند؟

حقیقت این است که گرمای لپ تاپ ناشی از فعالیت قطعات کامپیوتری نظیر مادربورد، کارت گرافیک و… است. این اتفاقی است که برای تمام کامپیوترهای همراه از کامپیوترهای رومیزی بزرگ گرفته تا لپ تاپ و تبلت رخ می دهد.

البته کامپیوترهای رومیزی شخصی به دلیل اینکه بزرگ هستند، فضای بیشتری برای هوای ورودی به فن و گردش آن در دستگاه دارند.به همین دلیل گرمای پی سی ها به اندازه لپ تاپ ها به چشم نمی آید. در مورد لپ تاپ ها اما علت اصلی اندازه آنها نیست. کوچک بودن آنها به این معناست که تمام قطعات باید فشرده تر شوند و در این مکان کوچک، فضای کمی برای جریان هوا وجود دارد. به بیان ساده، مشکل داغ شدن بیش از حد به دو دلیل در لپ تاپ ها رایج تر از دسک تاپ ها است. اول، از آنجا که لپ تاپ ها کوچک تر از دسک تاپ ها هستند، قطعات الکترونیکی آنها از چیدمان فشرده تری برخوردارند و فاصله کمتری نسبت به یکدیگر دارند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 17 آذر 1392 ] [ 21:28 ] [ سامان زکی پور ]

اسمبل کامپیوتر چیست ؟


بيشتر قطعات کامپيوتري در آمريکا اختراع مي شوند ولي توليد آنها در سراسر جهان صورت مي گيرد و اين گستردگي از هيچ قاعده اي پيروي نمي کند. کشورهاي مختلف هر کدام يکسري قطعات خاص را توليد مي کنند کمپاني هاي آمريکايي cpu را مي سازند ( Intel, AMD ) مادربردها از تايوان مي آيند. هارد ديسکها در سنگاپور يا هندوستان ساخته مي شوند. حافطه هاي RAM معمولاً در کره ساخته مي شوند و يک دو جين کارخانه چيني به توليد کيس مشغول هستند.

قطعات محتلف با پيچها و کابلهاي مورد نياز ارائه مي شوند که براي اسمبل کردن لازم هستند شما مي توانيد اين قطعات را بخريد و کامپيوتر خود را اسمبل کنيد. تنها وسيله لازم براي اسمبل کردن کامپيوتر پيچ گوشتي است و شما با چند ساعت مطالعه دفترچه راهنما مي توانيد آن را اسمبل کنيد البته سرعت شما در برابر کسي که اين عمل را به صورت حرفه اي انجام مي دهد بسيار کمتر خواهد بود.

ساخت يک کارگاه ساخت چيپ ست براي اينتل يک ميليارد دلار خرج بر مي دارد و از پيشرفته ترين تکنولوژيها استفاده مي شود سپس اين چيپ ست ( که ممکن است CPU پنتيوم 4 باشد ) داخل سلفون بسته بندي مي شود و به فروشگاه هها ارسال مي شود. براي نصب يک CPU روي مادربرد اهرم کنار سوکت CPU را روي مادربرد بلند کنيد و CPU را جا بزنيد قسمت مارک شده روي CPU را با قسمت مشابه روي سوکت مطابقت دهيد و اهرم سوکت را ببنديد.

در حدود 12 پيچ مادربرد را به کيس متصل مي کنند. چهار پيچ هر يک از درايوها را به کيس متصل مي کنند. هر يک از مادربردها شکل خاص خود را دارند و با يکديگر اشتباه نمي شوند ( به غير از کابل فلاپي درايو که براي اولين بار ممکن است اشتباه شود) و علت آن اين است که کليه قطعات کامپيوتر و کابلهاي آن بر اساس يک استاندارد جهاني ساخته مي شوند با انواع ديگر قابل تعويض هستند.

راههاي ارتباطي بين قطعات اگر سرعت تغيير نکند به همان شکل باقي مي مانند باس ارتباطي PCI  براي يک دهه است که بدون تغيير باقي مانده است کي برد از زمانيکه کامپيوتر اختراع شده است عملاً تغييري نکرده است، هر چند اجزايي که در سرعت نقش اساسي را ايفا مي کنند تغيير کرده اند.

از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره کرد:

هر چه CPU ها سريعتر مي شوند ولتاژ کارشان کمتر، سرعت کلاک آنها بيشتر و احتمالاً تعداد پينهاي بيشتري خواهند داشت و احتياج به سوکتهاي جديد دارند.

چيپ هاي حافطه سريعتر مي شوند تا بسته هاي اطلاعاتي را با سرعت بيشتري به مادربرد انتقال دهند. همانند CPUها آنها با هر توليد جديد ولتاژ کمتري احتياج دارند سرعت کلاک بيشتري دارند و تعداد پينهاي بيشتري دارند.

کارتهاي ويديويي يک اسلات AGP مخصوص خود دارند هر چند استانداردهاي AGP با 3 استاندارد آمده اند در هر محصول جديد حداکثر سرعت دو برابر شده است اما ولتاژ از 3.3 ولت تا 1.5 ولت و بالاخره 0.8 ولت رسيده است سه ساختار مختلف براي اين سوکتها موجود است اگر شما يک کارت گرافيک 1.5 ولتي را به يک سوکت 3.3 ولتي متصل کنيد کارت و مادربرد هر دو را خواهيد سوزاند البته بعضي از مادربردها بيش از يک استاندارد را قبول مي کنند.

هارد ديسکهاي جديد سرعت بالا ( Ultra DMA ) را ساپورت مي کنند. يک هارد ديسک جديد مادربرد قديمي را حس مي کند و يک مادربرد جديد يک هارد قديمي را مي شناسد و انتقال اطلاعات در هر يک از اين شرايط در سرعت پاييني که هر دو بتوانند ساپورت کنند انجام مي گيرند

بنابراين اگر در فکر ارتقا سيستم بايد به اين نکات توجه داشته باشيد و بدانيد که ممکن است با ارتقا يک يا دو قطعه نتوانيد به آنچه مي خواهيد برسيد و خريدن يک سيستم جديد مقرون به صرفه تر باشد.

[ یک شنبه 17 آذر 1392 ] [ 21:4 ] [ بهنام نصرالله پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 223
بازدید کل : 36157
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page