وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

30 سال از زمانی که شرکت زیراکس اولین موس تجاری دنیا را رونمایی کرد می گذرد. شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه موس ها از توپ های بولینگ قدیمی تا کنترلرهای ذهنی آینده می پردازیم.

 

۱. اولین گوی غلطان (trackball):

first_trackball.jpg

اولین وسیله ورود اطلاعات به کامپیوتر که توسط حرکات دست کنترل می شد و مکان نما را جابجا می کرد، در سال ۱۹۵۲ توسط نیروی دریایی سلطنتی کانادا اختراع شد. این ابزار در حقیقت یک توپ بولینگ فایو-پین کانادایی بود که بر روی یک سخت افزار ویژه سوار شده بود. این سخت افزار می توانست جهت چرخش توپ بولینگ را تشخیص داده و این اطلاعات را به حرکات روی صفحه کامپیوتر تبدیل کند. از آنجا که این اختراع متعلق به یک پروژه کاملا سری نظامی بوده، بنابرین حق امتیاز آن هیچ گاه ثبت نشده است.

 

۲. اولین موس:

first_mouse.jpg

اولین قطعه سخت افزاری که ما آن را به عنوان جد موس های مدرن امروزی می شناسیم، در سال ۱۹۶۳ توسط داگلاس اینگلبارت آمریکایی تولید شد. این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استفاده می کرد و می توانستید آن را مانند موس های امروزی در دست تان بگیرید.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 آبان 1392 ] [ 1:41 ] [ سامان زکی پور ]

پیشرفت در عرصه فناوری دیجیتال و فناوری چند رسانه ای ، کاربران خانگی را نیز به ایجاد شبکه پر سرعت خانگی برای ارتباط دستگاه هایی نظیر تلویزیون دیجیتال با کیفیت HD ، کنسول بازی ، کامپیوتر و … واداشته است و از انجایی که پهنای باند شبکه های بی سیم جوابگوی تمامی نیازهای یک کاربر خانگی نیست پس گزینه ای به جز ایجاد یک شبکه سیمی معمولی برای کاربر باقی نمی ماند.

حتما” شما نیز از دردسرهای راه اندازی شبکه سیمی نظیر کابل کشی ، سوراخ کردن و گذراندن سیم از میان اتاق ها آن هم در محیط خانه آگاهید.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ، کمپانی وسترن دیجیتال به تازگی محصولی را به بازار ارائه کرده است تا کاربران بدون نیاز به سیم کشی و تنها با استفاده از پریز برق از سیم کشی درون دیوار به عنوان کابل شبکه استفاده کرده و یک شبکه خانگی پر سرعت را درون خانه خود راه اندازی کنند.

این محصول جدید WD Livewire نام گذاری شده است که می تواند تعداد ۷ دستگاه را به طور همزمان با نرخ انتقال اطلاعات ۲۰۰ مگابیت در ثانیه به یکدیگر و یا به شبکه اینترنت متصل سازد.این محصول دارای دو مبدل شبکه ۸ پورت است که با اتصال به پریز برق محل های مورد نظر کاربر ، داده های دیجیتال را به صورت بسیار ایمن و با کدگذاری ۱۲۸ بیتی ، انتقال می دهد.

طرزکار بسیار آسان این دستگاه و تکمیل قابلیت های دیگر محصولات تحت شبکه کمپانی Western digital از مزیت های اصلی این محصول است.

این محصول به زودی با گارانتی سازگار در بازار ایران در دسترس شما قرار می گیرد.

[ دو شنبه 20 آبان 1392 ] [ 1:35 ] [ سامان زکی پور ]

آیا می دانستید که بسیاری از سایت ها، به شما این امکان را می دهند که برای امنیت بیشتر به صورت امن و به حالت اس اس ال (SSL) به آنها متصل شوید تا اطلاعات شما در مسیر دیده نشوند، اما از آنها اطلاع ندارید؟

برای مثال هنگام استفاده از سرویس اسناد گوگل یا همان Google Docs می توانید اس اس ال را فعال کنید یا گوگل چند هفته پیش امکان جستجو به صورت اس اس ال را هم فراهم کرد، تا اطمینان یابید جستجوهای شما توسط هکرها دیده نمی شود.

برای اطلاعات از این امکان تنها کافی است افزونه‌ی Https Everywhere را بر روی فایرفاکس نصب کنید و مرورگرتان را ری استارت کنید. بعد از آن تمام سرویس هایی که امکان اس اس ال روی آنها فراهم است، به صورت پیش فرض روی این حالت باز می شوند. تمام جستجوهای گوگل روی حالت اچ تی تی پی اس (Https) خواهد بود. حتی سایت روزنامه نیویورک تایمز و ویکی پدیا هم به صورت اس اس ال ارایه می شوند، که در صورت نصب این افزونه آنها را هم در حالت اچ تی تی پی اس خواهید دید. البته نصب این افزونه را تنها برای کسانی توصیه می کنیم که دلشان می خواهد حتی جستجوهای گوگل شان هم در مسیر رمزنگاری شود. استفاده از این نرم افزار کمی سرعت دسترسی شما را به این سرویس ها کمتر می کند، اما امنیت بالاتر هزینه خودش را هم داد.

[ یک شنبه 19 آبان 1392 ] [ 1:13 ] [ سامان زکی پور ]

همانطور که می‌دانید رایانش ابری به صنعت آی تی وارد شده است و باعث بوجود آمدن عصری جدید در تکنولوژی شده است . گارتنر هم Cloud Computing را یکی از تکنولوژی‌های جدید و تاثیر گذار در آینده‌ی آی تی مطرح کرده است .قبلا هم راجع به آینده‌ی Cloud Computing صحبت کرده بودیم . مطالب فارسی زیادی تا الان راجع به پردازش ابری در اینترنت منتشر شده است و در این پست قصد بیان مطالب تکراری ندارم .اما یکی از موضوعاتی که به آن علاقه دارم رفتن به یک مرحله بالاتر در درک جزئیات Cloud Computing است .جایی که کلود کامپیوتینگ براساس نوع سرویس و تعاملی که با کاربر دارد به بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود .

Public clouds:
این نوع به صورت Shared Cloud می‌باشد ٬ مثل سرویس‌هایی که در سطح اینترنت هستند بدون کنترل زیاد روی زیر ساختار .ابرهای عمومی بطور کلی ارزان هستند و ممکن است برای تست و گسترش محصولات جدید یک شرکت ارائه شوند .

Private clouds:
ابرهای خصوصی را می‌تواند internal cloud یا ابر داخلی نام گذاری کرد (enterprise cloud هم نامگذاری می‌شود ) . Private clouds یک سری فعالیت‌ها و عملکردها را مثل یک سرویس ارائه می‌دهند اما این ابرها در سطح اینترانت یا دیتاسنتر یک شرکت گسترش داده می‌شوند .یک محصول یا سرویس خصوصی برای یه شرکت یا ارگان با امنیتی پیشرفته و بالا همراه با سلوشن های fault tolerant که قابلیت تحمل پذیری مقابل خطا در سیستم بالا می‌رود ارائه می‌شود که این موارد در ابرهای عمومی وجود ندارد .

Hybrid clouds:این نوع ابرها ترکیب ابرهای عمومی و خصوصی هستند .رول ها و Policy های شخصی شده بر فضای امنیتی و زیربنای سیستم کنترل خواهند داشت .فعالیت‌ها و وظایف برای یک ابر داخلی یا خارجی فرق خواهد داشت .


ادامه مطلب
[ جمعه 17 آبان 1392 ] [ 14:9 ] [ سامان زکی پور ]

در واقع این یک ال سی دی تاچ اسکرین است که کلیدهای صفحه کلید روی این نمایشگر نقش می بندد و با لمس آن می توان تایپ کرد. این صفحه کلید دارای حافظه ی داخلی، پورت یو اس بی و درایو نوری نیز می باشد:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



 

 

 

 

 

 

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

[ پنج شنبه 16 آبان 1392 ] [ 16:20 ] [ سامان زکی پور ]

نحوه استفاده از Hyper Terminal  :
برای فعال نمودن HyperTerminal در ویندوز xp به روی کلید Start کلیک نموده و از منوی کشویی ظاهر شده به ترتیب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب کنید تا پنجره Connection Description در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.  
در کادر فوق یک نام را برای اتصال وارد کرده و از قسمت Icon یک آیکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی کلید OK کلیک کنید.  
در پنجره Connect To از منوی کشویی Country / region کشور محل سکونت خود (که در اینجا IRAN را باید انتخاب نمایید مگر اینکه خارج از ایران زندگی می کنید)، AreaCode کد کشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده (که در این جا مودم می باشد) را انتخاب کرده و برروی کلید OK کلیک نمایید.  
نکته: در قسمت phone number شما باید شماره تلفن شخصی که می خواهید برای او فایل مورد نظرتان را ارسال کنید را وارد نمایید.  
در پنجره Connect شما کافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام گیرد. در این مرحله در صورتی که می خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود دهید کافی است برروی کلیدهای Modify یا Dialing properties کلیک کرده و در کادرهای محاوره ای ظاهر شده تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. بعد از چند لحظه شماره گیری توسط مودم انجام می شود.  
تنظیماتی که فرد گیرنده باید انجام دهد :
برای دریافت یک فایل از طریق HyperTerminal فقط کافی است در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه Wait For a Call را انتخاب نمایید. بعد از چند لحظه شما می توانید فایلهای ارسالی را دریافت کنید. 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 آبان 1392 ] [ 22:18 ] [ بهنام نصرالله پور ]

افراد زيادي كه با كامپيوتر سر وكار دارند دو اصطلاح BIOS  (كه مخفف basic input/output system است) و CMOS (كه مخفف complementary metal oxide semiconductor است) را با هم اشتباه مي گيرند و به يك معنا به كار مي برند. البته اين دو به هم مرتبطند ولي دو جزء مشخص و مجزا از هم هستند كه وجودشان براي كامپيوتر ضروري است.  BIOS  برنامه اي است كه يك كامپيوتر را استارت مي كند، در حاليكه CMOS جايي است كه برنامه BIOS اطلاعات و جزئيات مورد نيازش از قبيل تاريخ، زمان و تنظيمات سيستم را ذخيره مي كند.

BIOS يك برنامه كوچك است كه كنترل سيستم را از زمانيكه كامپيوتر روشن مي شود تا زمانيكه سيستم عامل كنترل را بدست مي گيرد در اختيار دارد. BIOS يك Firm ware (برنامه اي كه در حافظه فقط خواندني ROM قرار دارد) است.

CMOS يك نوع تكنولوژي از حافظه است كه مي تواند تنظيمات مورد نيازش را براي راه اندازي كامپيوتر در خود ذخيره كند. و در صورت نياز كاربر مي تواند اطلاعات يا تنظيماتي را اصلاح كند. BIOS كامپيوتر قطعاتي مانند فلاپي ديسك درايو و هارد ديسك و سرعت كلاك سخت افزاري را كنترل و راه اندازي مي كند.اما پارامترهاي خاصي براي راه اندازي كامپيوتر مورد نياز است كه بايد در جايي ذخيره و نگهداري شود. اينجا همان حافظه CMOS است و برنامه BIOS هر بار براي انجام وظايف خود از اين اطلاعات استفاده مي كند. بنابراين مشاهده مي كنيد كه اين دو به هم مرتبطند ولي دو واحد جداگانه هستند.

[ سه شنبه 14 آبان 1392 ] [ 12:5 ] [ سامان زکی پور ]

روتر Router

روتر یکی از دستگاه های شبکه ای مهم و حیاتی است که از آن در شبکه های LAN و WAN استفاده می گردد . روترها تاکنون در مدل های متفاوت و با معماری مختلف طراحی ، تولید و عرضه شده اند .

استفاده از روترها در شبکه به امری متداول تبدیل شده است . یکی از دلایل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال یک شبکه به چندین شبکه دیگر ( اینترنت و یا سایر سایت ها ی از راه دور ) در عصر حاضر است . نام در نظر گرفته شده برای روترها ، متناسب با کاری است که آنان انجام می دهند : " ارسال داده از یک شبکه به شبکه ای دیگر " . مثلا" در صورتی که یک شرکت دارای شعبه ای در تهران و یک دفتر دیگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال آنان به یکدیگر می توان از یک خط leased ( اختصاصی ) که به هر یک از روترهای موجود در دفاتر متصل می گردد ، استفاده نمود . بدین ترتیب ، هر گونه ترافیکی که لازم است از یک سایت به سایت دیگر انجام شود از طریق روتر محقق شده و تمامی ترافیک های غیرضروری دیگر فیلتر و در پهنای باند و هزینه های مربوطه ، صرفه جوئی می گردد .

[تصویر: prod_large_photo0900aecd8016fb47.jpg]
انواع روترها

روترها را می توان به دو گروه عمده سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم نمود:

روترهای سخت افزاری : روترهای فوق ، سخت افزارهائی می باشند که نرم افزارهای خاص تولید شده توسط تولید کنندگان را اجراء می نمایند (در حال حاضر صرفا" به صورت black box به آنان نگاه می کنیم ).نرم افزار فوق ، قابلیت روتینگ را برای روترها فراهم نموده تا آنان مهمترین و شاید ساده ترین وظیفه خود که ارسال داده از یک شبکه به شبکه دیگر است را بخوبی انجام دهند . اکثر شرکت ها ترجیح می دهند که از روترهای سخت افزاری استفاده نمایند چراکه آنان در مقایسه با روترهای نرم افزاری، دارای سرعت و اعتماد پذیری بیشتری می باشند .

ادامه مطلب
[ سه شنبه 14 آبان 1392 ] [ 11:43 ] [ سامان زکی پور ]

فرا رسیدن ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر را بر عاشقان آن حضرت تسلیت عرض می کنیم .

 

ماه محرم

"التماس دعا"

[ دو شنبه 13 آبان 1392 ] [ 17:55 ] [ سامان زکی پور ]

رشته مهندسی کامپیوتر که به طراحی و ساخت اجزای مختلف کامپیوتر می پردازد، لذا اهمیت بسیار زیادی در دنیای امروز برخوردار است. هدف از طی این دوره تربیت کارشناسانی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاهها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند.
طراحی، شبیه سازی، فرآوری، پردازش، سنجش، آموزش، ویرایش و ... همه مفاهیمی هستند که با بالاترین دقت و در کوتاهترین مدت زمان ممکن در برنامه های نرم افزاری کامپیوتر انجام می شوند. لذا هدف از این رشته تربیت نیروی متخصص برای انجام امور فوق است.


 
تواناییهای فارغ التحصیلان
 فارغ التحصیلان این مقطع، قابلیتها و تواناییهای زیادی دارند و چنانچه در مسیر مناسب هدایت شوند، قادر خواهد بود مشکلات زیادی را حل کنند. برخی از این تواناییها به شرح زیر است:
۱) بررسی و شناخت نرم افزارها و سخت افزارهای جدید و به کارگیری آنها.
۲) بررسی کمبودها و نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بخشهای صنعت و خدمات و تدوین نیازهای آنها، امکان سنجی و تعیین ابزار و نیروی انسانی لازم برای رفع کمبودها.
۳) تجزیه و تحلیل سیستمهای کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و ارائه راه حل مناسب برای اجرای آنها.
۴) طراحی مجموعه های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزرای و تولید طرحهای اجرایی برای انها.
۵) اجرای طرحهای کامپیوتری، نصب، آزمایش و آموزش آنها.
۶) پشتیبانی و نگه داری سیستمهای نرم افزاری شامل شناسایی خطاها، رفع خطاها و افزودن امکانات جدید به سیستمها.
۷) عیب یابی کامپیوترها و سیستمهای کامپیوتری و رفع عیبها.
۸) شناسائی فنون جدید طراحی و ساخت کامپیوتر و ارزیابی و به کارگیری آنها.
تواناییهای ذکر شده مربوط به کارشناسان نرم افزار و سخت افزار می باشد، اما روشن است که کارشناسان نرم افزار در محدوده مسائل نرم افزاری توانایی بیشتری دارند و برعکس کارشناسان سخت افزار در محدوده مسائل سخت افزاری از توانایی بیشتری برخوردارند.


ادامه مطلب
[ شنبه 11 آبان 1392 ] [ 22:19 ] [ سامان زکی پور ]

برای اتصال دو کامپیوتر استفاده از یک هاب یا روتر همیشه کار معقولی نیست. بلکه استفاده از یک کابل USBــ USB بسیار کاربردی و عملی تر است. با این روش حتی می توانید اتصال اینترنتی را بین دو کامپیوتر به اشتراک بگذارید.

در این آموزش کوتاه برای شما نحوه اتصال دو کامپیوتر با یک کابل خاص USBــ USB ‎آموزش داده می شود.

۱ ـ یک کابل USBــ USB بخرید.

اولین مرحله برای اتصال دو کامپیوتر از طریق USB پیدا کردن کابل USBــ USB است در این مرحله باید بسیار دقت کنید. شما به نوعی کابل احتیاج دارید که اصطلاحاً به آن Bridge یا کابل شبکه USB می گویند. این بدان معناست که در این کابل قابلیت اتصال دو کامپیوتر وجود دارد.

در این کابلها یک مدار الکتریکی واسط وجود دارد و دو سر کابل دارای سوکت نوع A است. شما می توانید کابلی بخرید که چیپ Bridge آن USB1.1 با سرعت ۱۲ Mb بر ثانیه یا USB2.0 با سرعت ۴۸۰ Mb بر ثانیه باشد البته توصیه ما USB2.0 است. چون سرعت آن به مراتب بیشتر است. به خاطر داشته باشید شبکه های اترنت دارای استاندارد ۱۰۰ Mb بر ثانیه هستند.
۲ ـ نصب

بعد از اینکه کابل را بدست آوردید می توانید آن را متصل کنید. اولین کاری که باید بکنید نصب نرم افزار یا درایور کابل است.

بیشتر کابل ها ۲ مود را پشتیبانی می کنند:

۱ــ link mode: در این حالت می توانید به آزادی فایل ها را بین دو کامپیوتر کپی کنید.

۲ــ network mode: در این حالت فقط کپی کردن فایل نیست که می توانید انجام دهید، بلکه می توانید فولدرها، پرینترها و ارتباط اینترنتی را هم به طور اشتراکی استفاده کنید.

۳ــ شروع به استفاده از اتصال خود کنید.

اگر از کابل خود در حالت لینک (link mode) استفاده کنید. به سادگی به برنامه ای که همراه نرم افزار کابل است دست پیدا می کنید و می توانید فایل های خود را انتقال دهید.

اگر از کابل خود در حالت شبکه (network mode) استفاده می کنید. باید کارهای زیر را انجام دهید.

ــ وارد قسمت network connection شوید.آدپترهای شبکه که متصل هستند را می بینید.

ــ اکنون بر روی آدپتری که کامپیوتر شما را به اینترنت متصل می کند راست کلیک کنید.

گزینه properties را انتخاب کنید. در برگه Advanced برای گزینه Allow other network users to connect through this computers Internet connection. یک علامت تیک قرار دهید.

ــ بعد از اینکه این کارها را انجام دادید کامپیوتر خود را restart کنید. اکنون کامپیوتر دیگر هم می تواند به اینترنت متصل شود.

[ شنبه 11 آبان 1392 ] [ 14:55 ] [ بهنام نصرالله پور ]
گاهی با قرار دادن فلش مموری در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن برروی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغام‌هایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید. در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس برروی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.
- MyComputer را باز می کنیم.
- به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم.
- به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک می‌زنیم و تیک Hide protected operating file system را بر
می‌داریم.
- برروی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم. در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم.
- فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان هستند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم.
فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می‌کنیم . حال به راحتی می توان از فایلهای فلش مموری استفاده کرد. همچنین در راستای محافظت فلش‌ مموری و جلوگیری از سوختن آن لازم است هنگام اتصال آن به رایانه گزینه safely remove فراموش نشود.
[ شنبه 11 آبان 1392 ] [ 14:21 ] [ بهنام نصرالله پور ]

همانطور که اطلاع دارید جدیدأ هک شدن وبلاگها توسط هکر ها رایج شده است. به  طوری که هر هکر یا  گروه هکری کار هک خود را با هک وبلاگ ها آغاز میکند. میتوان گفت وبلاگ نیز یک   سایت رایگان است   اما آیا امنیت این وبلاگها بر عهده کیست؟ میتوان به اطمینان گفت 99% امنیت   وبلاگها در دست صاحبان   وبلاگ است. در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید حتما این مطلب را   بخوانید زیرا ترفندهایی بسیار مفید پیرامون جلوگیری از هک شدن وبلاگتان به شما معرفی کرده ایم. 
  ولی هکر ها چگونه وبلاگهای ما رو هک میکنند؟   1- هک کردن ایمیل صاحب وبلاگ  به طوری که هکر ایمیل صاحب وبلاگ را هک کرده بعد برای ورود به وبلاگ به قسمت  فراموش کردن  پسورد  وبلاگ میرود. در این قسمت باید ایمیل صاحب وبلاگ زده شه تا پسورد وبلاگ به این   ایمیل انتقال پیدا  کند.پس هکر با در دست داشتن نام وبلاگ و داشتن پسورد ایمیل شما میتواند   خیلی راحت به وبلاگتان   دست رسی پیدا کند.   2- ایمیل جعلی حیله دیگر هکر ها فرستادن ایمیل جعلی برای صاحبان وبلاگ است.به گونه ای که به  طور دروغ خودشان  را صاحب ارائه دهنده سرویس وبلاگشان معرفی میکنند و میخواهند از آنها که پسورد  خود را برای آنها  ایمیل کنید.  3- استفاده از صفحه های تقلبی بعضی مواقع به شما آدرسهای نا آشنا پیشنهاد میشود.بعد از باز کردن این آدرس ها  صفحه ای شبیه  صفحه لاگین (صفحه ورودی به وبلاگ شما که یوزر نیم و پسورد را میخواهد) باز  میشود.

 


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
ادامه مطلب
[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 13:29 ] [ سامان زکی پور ]

آدرس وبلاگ تیم پژوهشی دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان

pazhohesh-sama.mihanblog.com

[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 1:41 ] [ سامان زکی پور ]

برای این کار رجیستری را باز کرده و مسیر زیر را طی میکنیم:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer

در این قسمت متغیری از نوع DWORD می سازیم(برای این کار در قسمت راست پنجره راست کلیک کرده گزینه New را انتخاب میکنیم و از زیرمنوی ظاهر شده بر روی گزینه DWORD Value کلیک میکنیم ) و نام آن را NoCloseمیگذاریم. حال وارد پنجره آن شده و مقدار آن را به یک تغییر میدهیم و okمیکنیم. برای برگشت به حالت اول مقدار داده را صفر کرده و یا آن را حذف میکنیم.

با استفاده از این ترفند حتی از پنجره Task Manager هم نمیتوان کامپیوتر را خاموش یا (Restart,Log Off,Stand By,Hibernate) کرد.

اگر بخواهید میتوانید دکمه پاور کیس را هم از کار بیاندازید ، برای این کار از کنترل پنل وارد قسمت Power Options شوید، زبانه Advanced را انتخاب کرده و کمبو باکس موجود در قسمت Power Buttons را باز کنید سپس گزینه Do Nothing را انتخاب کرده و بر روی دکمه ok کلیک کنید.

حالاست که کامپیوتر شما به هیچ عنوان به روش های معمولی خاموش نخواهد شد.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ پنج شنبه 9 آبان 1392 ] [ 11:32 ] [ بهنام نصرالله پور ]

فرض نمایید در حال انجام یکسری کار با کامپیوتر یا لپ تاپ خود هستید و شما مجبور خواهید شد که دست از کامپیوتر خود کشیده و سراغ تلفن تان بروید.شاید شما اطلاع نداشته باشید که در ویندوز 7 می‌توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهید! برای این کار شما به کامپیوتری احتیاج دارید که حاوی بلوتوث باشد.همچنین شما برای صحبت کردن با طرف مقابلتان دیگر احتیاج به هندسفری ندارید بلکه می توانید به جای Handsfree  از میکروفون و اسپیکر کامپیوترتان استفاده نمایید که کار میکروفون, پخش کردن صدای شما برای طرف مقابل و کار اسپیکر, پخش کردن صدای طرف مقابل برای شما می باشد.

نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که شما بدون اینکه دست به کامپیوترتان ببرید حتی می توانید ده ها متر دورتر از کامپیوترتان شوید و به مکالمه خود ادامه دهید بدون اینکه قطع شود.

برای انجام این ترفند جالب به صورت زیر عمل نمایید:

ابتدا در ویندوز خود بلوتوث موبایل و کامپیورتان را فعال کنید.سپس در قسمت Run ویندوز عبارت Bluetooth را تایپ کنید و انرا اجرا کنید.اکنون بر روی گزینه Add Device کلیک کنید و منتظر شوید که بلوتوث کامپیوتر شما, بلوتوث موبایل تان را پیدا کند.سپس مراحل اجرای بلوتوث را طی کرده و پیغام هایی که برای اتصال بلوتوث کامپیوتر و موبایل تان هست را تایید کنید.اکنون میشه گفت که کارها به پایان رسید.

حالا نوبت ان رسیده که به بررسی گزینه های موجود در صفحه ی جدیدی که به بلوتوث تان ربط دارد,بپردازیم:

1. با انتخاب گزینه Connect می توانید از GPRS روی گوشی تان بر روی کامپیوتر بهره ببرید.شاید این قسمت برای ان دسته از کسانی که لپ تاپ دارند مناسب تر باشد زیرا با این قسمت شما می توانید حتی در سفر از اینترنت استفاده کنید.

2. با انتخاب گزینه Call, شما می توانید شماره مورد نظرتان را گرفته و سپس این دکمه را انتخاب کنید.

3. اگر دوست دارید که صدای تلفن همراه تان از طریق کامپیوتر شنیده شود پس می توانید گزینه سوم را انتخاب کنید.

4. برای اینکه اسپیکر و میکروفون کامپیوترتان به هندسفری گوشی تان تبدیل شود, می توانید گزینه اخر را انتخاب کنید که با انتخاب این گزینه به صورت خودکار بعد از اولین زنگ به موبایل, شما می توانید با کامپیوترتان از طریق اسپیکر و میکروفون صحبت کنید.

5. در اخر هم اینکه در بخش پایینی این پنجره می توانید به تنظیمات و اطلاعات گوشی تان دسترسی داشته باشید.به طور مثال از اطلاعات گوشی تان پشتیبان بگیرید یا فایلی را به موبایل تان بفرستید.

[ پنج شنبه 9 آبان 1392 ] [ 11:3 ] [ بهنام نصرالله پور ]

USB PD نسل جدید USB

در سال های اخیر USB ها از محبویت ویژه ای برخوردار بوده اند. توانایی آن ها در انتقال برق و داده ها از عمده ترین عامل محبوبیت این ابزار است. اما شایعاتی به گوش میرسد که تا آواخر سال 2013 دوران USB ها به پایان میرسد و خبر از موج نسل جدید این فناوری میدهد.USB PD احتمالن نام استاندادر بعدی خواهد بود ، که شیوه رساندن جریان الکریکی به دستگاه های را تغییر چشمگیری میدهد.سطح توان این استاندارد به 100وات، یعنی 10 برابر توان بهترین USB های موجود امروزی است.این ابزار ابتدا برای شارژ باتری های ابداع نشده بودند . Ajay Bhat سرپرستی تیمی را در اینتل برعهده داشت که تمرکز خود را بر روی یک درگاه منحصر به فرد گذاشته بود ، در گاهی که شیوه ها ی مختلف اتصالات کابلی را کنار زده و یک راهکار یکپارچه ،سریع و همه گیر برای اتصال انواع دستگاه ها به ارمغان آورد. USB  معمولی حاصل این تلاش بود مثل USB  های کیبورد و موس.

هر چند USB  های استاندارد امروزی برای شارژ اکثر دستگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند اما با ورود USB PD توان برق رسانی این درگاه ها 10 برابر افزایش خواهد داشت.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ چهار شنبه 8 آبان 1392 ] [ 16:47 ] [ محمد اسدی ]

حذف کامل ID در یاهو!

اين ترفند مربوط ميشه به پاك كردن اكانت سرويس ايميل ياهو. ممكنه كه تا حالا براتون پيش اومده باشه كه بخواهيد به واسطه ساختن يك اكانت ايميل جديد ، بخواهيد ايميل قبلي خود را پاك كنيد.اين امكان تقريبا ميشه گفت يكي از امكانات پنهاني ياهو است كه به طور آشكارا در اختيار كاربرانش قرار نداده است.
براي اين كار ابتدا شما بايد به اين لينك مراجعه كنين : https://edit.yahoo.com/config/delete_user وقتي كه بروي اين لينك كليك مي كنيد .وارد يكي از صفحه هاي سايت ياهو ميشويد،سپس در اين صفحه نام USER و PASSWORD ايميل خود را كه مي خواهيد پاك شود را وارد كنيد سپس وارد صفحه ديگه ايي ميشيد،در اين صفحه هم در قسمت پايينش دوباره يوزر و پسوردتون رو وارد كنيد،اكنون بروي كليد YES و يا همون Terminate this Account كليك كنيد.

نکته : بدين ترتيب ايميل شما به طور كامل از روي سرور ياهو پاك ميشه و هيچ راه برگشتي هم ندارد.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ چهار شنبه 8 آبان 1392 ] [ 16:43 ] [ محمد اسدی ]

Secure Socket Layer يا همان SSL يک تکنولوژي استاندارد و به ثبت رسيده براي تامين ارتباطي امن مابين يک وب سرور و يک مرورگر اينترنت است. اين ارتباط امن از تمامي اطلاعاتي که ما بين وب سرور و مرورگر اينترنت ( کاربر) انتقال ميابد، محافظت مي کند تا در اين انتقال به صورت محرمانه و دست نخورده باقي بماند.
زمانيکه شما ميخواهيد SSL را بر روي سرور خود فعال کنيد سؤالات متعددي در مورد هويت سايت شما (مانند آدرس سايت) و همين طور هويت شرکت شما (مانند نام شرکت و محل آن) از شما پرسيده ميشود. آنگاه سرور دو کليد رمز را براي شما توليد ميکند , يک کليد خصوصي (Private Key) و يک کليد عمومي (Public Key). کليد خصوصي به اين خاطر، اين نام را گرفته است، چون بايستي کاملا محرمانه و دور از دسترس ديگران قرارگيرد. اما در مقابل نيازي به حفاظت از کليد عمومي نيست و اين کليد در قالب يک فايل درخواست گواهينامه يا Certificate Signing Request که به اختصار آنرا CSR ميناميم قرار داده ميشود که حاوي مشخصات سرور و شرکت شما بصورت رمز است. آنگاه شما بايستي که اين کد CSR را براي صادرکننده گواهينامه ارسال کنيد. در طول مراحل سفارش يک SSL مرکز صدور گواهينامه درستي اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسي و تاييد ميکند و سپس يک گواهينامه SSLبراي شما توليد کرده و ارسال ميکند.
وب سرور شما گواهينامه SSL صادر شده را با کليد خصوصيتان در سرور و بدور از دسترس سايرين مطابقت ميدهد. سرور شما آنگاه امکان برقراري ارتباط امن را با کاربران خود در هر نقطه دارد.
نمايش قفل امنيت SSL


ادامه مطلب
[ سه شنبه 7 آبان 1392 ] [ 16:48 ] [ بهنام نصرالله پور ]

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای سایتها و وبلاگ هاست برای محتوای آموزشی ، تجاری ، علمی و… همچنین قابلیت ایجاد سایتهای اجتماعی با افزونههای قدرتمند همچون buddypress . ایجاد انجمن با افزونه bbpress ، و… را داراست و توسط مای‌اس‌کیوال پشتیبانی می‌شود.این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

وردپرس در ادامه راه پروژهٔ موفق b۲ است که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت. نام وردپرس را کریستیان اِسلِک، دوست مت مولنوگ (توسعه‌دهندهٔ اصلی وردپرس) پیش نهاد و از آن روز وردپرسبا سرعت و پیشرفتی قابل ملاحظه تبدیل به معروف ‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ بر روی هاست شده است. کتاب زیر مرجع آموزشی کامل و جامعی برای یادگیری چگونگی بکارگیری این سیستم مدیریت محتواست.

هرچند وردپرس سیستم مدیریت محتوای شناخته شده ای است، اما خیلی از افراد با وردپرس آشنا نیستند و خیلی از افراد هم به صورت غیرمستقیم با این سیستم مدیریت محتوا آشنا می شوند،به طور مثال افرادی که از سرویس های وبلاگ نویسی Bloghaa یا wordpress.com یا هزاران سرویس وبلاگ نویسی مبتنی بر وردپرس استفاده می کنند.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 آبان 1392 ] [ 22:34 ] [ سامان زکی پور ]

با کمک رجیستری می توان سرعت ShutDown شدن ویندوز یا همان خاموش شدن آن را افزایش داد. اگر دوست دارید سیستم شما زمان کمتری برای خاموش شدن صرف کند، مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: پنجره Run را اجرا نموده و عبارت «regedit» را در آن تایپ کنید و در ادامه کلید اینتر را بفشارید.

با این کار پنجره ویرایشگر رجیستری در ویندوز باز خواهد شد.

گام دوم: آدرس زیر را پیدا کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\

گام سوم: در این مسیر، بر روی «WaitToKillAppTimeout» راست‌کلیک و گزینه «Modify» را انتخاب کنید.

گام چهارم: در پنجره باز شده، مقدار (Value) را به 1000 تغییر داده و بر روی کلید Ok کلیک کنید.

گام پنجم: حالا بر روی «HungAppTimeout» راست کلیک نموده، گزینه «Modify» را انتخاب و مقدار (Value) آن را به 1000 تغییر دهید (دقیقاً مشابه گام چهارم) و در پایان بر روی کلید Okکلیک کنید.

گام ششم: این بار مسیر زیر را پیدا کنید: HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop

گام هفتم: در مسیر باز شده بر روی «WaitToKillAppTimeout» راست کلیک ‌کنید.

گام هشتم: مجدداً گزینه «Modify»، سپس تغییر مقدار (Value) به 1000 و در پایان کلیک بر روی کلید Ok.

گام نهم: حالا باید به مسیر زیر بروید: \HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control

گام دهم: بر روی گزینه «WaitToKillServiceTimeout» راست کلیک نموده، گزینه «Modify» را انتخاب و مقدار (Value) آن را به 1000 تغییر داده و بر روی کلید Okکلیک کنید.

[ چهار شنبه 1 آبان 1392 ] [ 21:28 ] [ بهنام نصرالله پور ]

 انسان هميشه براي الهام گرفتن به جهان زنده پيرامون خود نگريسته است. يکي از بهترين طرح هاي شناخته شده، طرح پرواز انسان است که ابتدا لئورناردو داوينچي(1519-1452) طرحي از يک ماشين پرنده را بر اساس ساختمان بدن خفاش رسم نمود. چهار صد سال بعد کلمان آدر ماشين پرنده اي ساخت که داراي موتور بود و بجاي بال از ملخ استفاده مي کرد.

هم اکنون کار روي توسعه سيستم هاي هوشمند با الهام از طبيعت از زمينه هاي خيلي پرطرفدار هوش مصنوعي است. الگوريتمهاي ژنتيک که با استفاده از ايده تکاملي دارويني و انتخاب طبيعي مطرح شده، روش بسيار خوبي براي يافتن مسائل بهينه سازيست. ايده تکاملي دارويني بيانگر اين مطلب است که هر نسل نسبت به نسل قبل داراي تکامل است و آنچه در طبيعت رخ مي دهد حاصل ميليون ها سال تکامل نسل به نسل موجوداتي مثل مورچه است.

الگوريتم کلوني مورچه براي اولين بار توسط دوريگو (Dorigo) و همکارانش به عنوان يک راه حل چند عامله (Multi Agent) براي مسائل مشکل بهينه سازي مثل فروشنده دوره گرد (TSP :Traveling Sales Person) ارائه شد.

عامل هوشند(Intelligent Agent) موجودي است که از طريق حسگر ها قادر به درک پيرامون خود بوده و از طريق تاثير گذارنده ها مي تواند روي محيط تاثير بگذارد.

الگوريتم کلوني مورچه الهام گرفته شده از مطالعات و مشاهدات روي کلوني مورچه هاست. اين مطالعات نشان داده که مورچه ها حشراتي اجتماعي هستند که در کلوني ها زندگي مي کنند و رفتار آنها بيشتر در جهت بقاء کلوني است تا درجهت بقاء يک جزء از آن. يکي از مهمترين و جالبترين رفتار مورچه ها، رفتار آنها براي يافتن غذا است و بويژه چگونگي پيدا کردن کوتاهترين مسير ميان منابع غذايي و آشيانه. اين نوع رفتار مورچه ها داراي نوعي هوشمندي توده اي است که اخيرا مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است.بايد تفاوت هوشمندي توده اي(کلوني) و هوشمندي اجتماعي را روشن کنيم.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 مهر 1392 ] [ 21:12 ] [ سامان زکی پور ]

تعریف فناوری رایانش ابری و کاربردهای آن : رایانش ابری مدلی است برای فراهم كردن دسترسی آسان بر اساس تقاضای كاربر از طريق شبكه به مجموعه‌ای از منابع رایانشی قابل تغيير و پیکربندی (مثل: شبکه‌ها، سرورها، فضای ذخیره‌سازی، برنامه‌های کاربردی و سرویس‌ها) که اين دسترسي بتواند با کمترین نياز به مديريت منابع و یا نیاز به دخالت مستقيم فراهم‌کننده سرویس‏ به سرعت فراهم شده یا آزاد (رها) گردد . یا به طور عامیانه اگر بخواهیم رایانش ابری رو توضیح بدیم 

فناوری رایانش ابری میشه : نرم افزار های تحت وب = فناوری رایانش ابری

برخی از ویژگی ها :

دسترسی به منابع محاسباتی نامحدود در صورت نیاز ، عدم نیاز به سرمایه گذاری برای کسب و کار ، صرف هزینه به میزان مصرف

دو نوع از کاربردهای آن : 1 –کاربردهای تعاملی سیار : با استفاده از فناوری رایانش ابری دسترسی به داده ها با استفاده از انواع ابزارهای سیار مانند تلفن همراه امکان پذیر است .

2- توسعه مدل های کسب و کار جدید : با استفاده از فناوری رایانش ابری می توان مدل های جدیدی از کسب و کار را توسعه داد.

و.............

اهمیت فناوری رایانش ابری : از آنجا که شرکت ها و برند های تجاری در حال انتقال نرم افزارهای خود بر روی وب هستند و این اپلیکیشن ها روز به روز با ویژگیهای جدید و جالب تری از طریق مرورگرها به معرض نمایش در می آیند؛ می توان گفت: به زودی قادر خواهیم بود که از هر مرورگر و با هر کامپیوتر و بدون وجود هیچگونه مرزی بین کامپیوتر شخصی مان و اینترنت به همه چیز دست پیدا کنیم که در این صورت هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی خواهد شد که این موضوع یکی از مهمترین مزیت های فناوری رایانش ابری است .

[ سه شنبه 30 مهر 1392 ] [ 21:9 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 35
بازدید ماه : 239
بازدید کل : 36173
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page