وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





- آیا وجود هر نامه الكترونیكی در صندوق پستی، نشان دهنده صحت محتوا و تأیید هویت فرد ارسال كننده آن است؟  امروزه سوء استفاده از آدرس‌های Email برای مهاجمان و ویروس‌ها به امری متداول تبدیل شده است و با توجه به نحوه عملكرد آنان در برخی موارد شناسایی هویت فرد ارسال كننده یك پیام بسیار مشكل و در برخی موارد غیر ممكن است. تشخیص غیر جعلی بودن نامه‌های الكترونیكی در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی دارای اهمیت فراوانی است.  یك نامه الكترونیكی شامل یك امضای دیجیتال، نشان دهنده این موضوع است كه محتوای پیام از زمان ارسال تا زمانی كه به دست شما رسیده است، تغییر نكرده است. در صورت بروز هر گونه تغییر در محتوای نامه، امضای دیجیتال همراه آن از درجه اعتبار ساقط می‌شود.  

نحوه عملكرد یك امضای دیجیتال 
قبل از آشنایی با نحوه عملكرد یك امضای دیجیتال، لازم است در ابتدا با برخی اصطلاحات مرتبط با این موضوع بیشتر آشنا شویم:  كلیدها (Keys): از كلیدها به منظور ایجاد امضاهای دیجیتال استفاده می‌گردد. برای هر امضای دیجیتال، یك كلید عمومی و یك كلید خصوصی وجود دارد: كلید خصوصی، بخشی از كلید است كه شما از آن به منظور امضای یك پیام استفاده می‌نمایید. كلید خصوصی یك رمز عبور حفاظت شده بوده و نمی‌بایست آن را در اختیار دیگران قرار داد. كلید عمومی، بخشی از كلید است كه امكان استفاده از آن برای سایر افراد وجود دارد.

زمانی كه كلید فوق برای یك حلقه كلید عمومی (public key ring) و یا یك شخص خاص ارسال می‌گردد، آنان با استفاده از آن قادر به بررسی امضای شما خواهند بود.   حلقه كلید (Key Ring): شامل كلیدهای عمومی است. یك حلقه كلید از كلیدهای عمومی افرادی كه برای شما كلید مربوط به خود را ارسال نموده و یا كلیدهایی كه از طریق یك سرویس دهنده كلید عمومی دریافت نموده‌اید، تشكیل می‌گردد. یك سرویس دهنده كلید عمومی شامل كلید افرادی است كه امكان ارسال كلید عمومی در اختیار آنان گذاشته شده است.  

اثرانگشت: زمانی كه یك كلید تأیید می‌گردد، در حقیقت منحصربه‌فرد بودن مجموعه‌ای از حروف و اعداد كه اثر انگشت یك كلید را شامل می‌شوند. تأیید می‌گردد.  

گواهینامه‌های كلید: در زمان انتخاب یك كلید از روی یك حلقه كلید، امكان مشاهده گواهینامه (مجوز) كلید وجود خواهد داشت. در این رابطه می‌توان به اطلاعات متفاوتی نظیر صاحب كلید، تاریخ ایجاد و اعتبار كلید دست یافت.  

نحوه ایجاد و استفاده از كلیدها
- تولید یك كلید با استفاده از نرم‌افزارهایی نظیر PGP (اقتباس شده از كلمات Pretty Good Privacy ) و یا GnuPG (اقتباس شده از كلمات GNU Privacy Guard ) 
- معرفی كلید تولید شده به سایر همكاران و افرادی كه دارای كلید می‌باشند. 
- ارسال كلید تولید شده به یك حلقه كلید عمومی تا سایر افراد قادر به بررسی و تأیید امضای شما گردند. 
- استفاده از امضای دیجیتال در زمان ارسال نامه‌های الكترونیكی. اكثر برنامه‌های سرویس دهنده پست الكترونیكی دارای پتانسیلی به منظور امضای یك پیام می‌باشند.  

حملات ممكن علیه امضاهای دیجیتالی
• حمله Key-only – در این حمله، دشمن تنها كلید عمومی امضا‌كننده را می‌داند و بنابراین فقط توانایی بررسی صحت امضاهای پیام‌هایی را كه به وی داده شده‌اند، دارد. 
• حمله Known Signature – دشمن، كلید عمومی امضاكننده را می‌داند و جفت‌های پیام/امضا كه به وسیله صاحب امضا انتخاب و تولید شده ‌است را دیده است. این حمله در عمل امكان‌پذیر است و بنابراین هر روش امضایی باید در مقابل آن امن باشد. 
• حمله Chosen Message – به دشمن اجازه داده می‌شود كه از امضا‌كننده بخواهد كه تعدادی از پیام‌های به انتخاب او را امضا كند. انتخاب این پیام‌ها ممكن است به امضاهای از قبل گرفته ‌شده بستگی داشته باشد. این حمله در غالب حالات، ممكن است غیر عملی به نظر برسد، اما با پیروی از قانون احتیاط، روش امضایی كه در برابر آن ایمن است، ترجیح داده می‌شود. 
• حمله Man-in-the-middle – در این حمله، شخص از موقعیت استفاده كرده در هنگام مبادله كلید عمومی، كلید عمومی خود را جایگزین كرده و برای گیرنده می‌فرستد و بدین‌گونه می‌تواند به پیام‌ها دسترسی داشته باشد بدون اینكه فرستنده و گیرنده، مطلع باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 12:37 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 145
بازدید هفته : 271
بازدید ماه : 268
بازدید کل : 36828
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page